نامه استقلال به وکیل کوین یامگا، سالواتوره چیواله، عصبانیت شدید بازیکن مصدوم باشگاه و وکیل او را در پی داشته است.

کوین یامگا

به گزارش همشهری آنلاین،‌ روز ۲۶ دی ماه ۱۴۰۲ بود که هواداران استقلال با خبری تلخ و شوک آور مواجه شدند. در آن روز گفته شد امید حامدی فر حین تمرین به صورت ناخواسته با استوک ضربه ای به صورت کوین یامگا وارد کرده که سلامت و بینایی این بازیکن را به خطر انداخته است. بلافاصله بعد از مصدومیت، سه عمل جراحی روی صورت کوین یامگا انجام شد. همین اتفاق تلخ گمانه زنی هایی در مورد پایان دوران حرفه ای کوین یامگا در پی داشت. با گذشت ماه ها از آن رخداد شوک آور، درمان های کوین یامگا ادامه دارد و حال مشخص شده امکان بازگشت ۲۰ تا ۴۰ درصد بینایی چشم آسیب دیده او وجود دارد.

حال که یامگا بعد از پایان فصل، حق و حقوقش را طلب کرده، نامه هایی از باشگاه به وکیل او ارسال شده که عصبانیت شدید این بازیکن را در پی داشته است. پیش از آنکه سند ارسال این نامه ها و جزییات آن را بررسی کنیم، لازم است فلش بکی به سال گذشته بزنیم و جزییات مذاکرات یامگا و مدیریت وقت باشگاه در آن زمان را شرح دهیم.

قول خطیر به کوین یامگا

کوین یامگا بعد از آسیب دیدگی از ناحیه چشم می توانست هم از باشگاه استقلال برای دریافت غرامت شکایت کند و هم شکایتی علیه کادر فنی تیم نیز تنظیم کند. از آنجا که تمرین تیم ها باید کنترل شده باشد و به سلامتی بازیکنان آسیب نرساند، به احتمال زیاد شکایت از کادر فنی به نتیجه می رسید. قوانین فیفا اجازه نمی دهد تمرینات، سلامتی یک بازیکن و زندگی حرفه ای ورزشی او را به خطر بیاندازد. به عنوان مثال مصدومیت هایی چون آسیب دیدگی تاندون، پارگی رباط صلیبی و همچنین تمام مصدومیت هایی که عامل آنها برخوردهای طبیعی فوتبالی است، شامل این مساله نمی شود اما رخ دادن مصدومیت هایی در تمرینات مثل آسیب مغزی، آسیب به چشم و تمامی آسیب دیدگی هایی که سلامت یک فوتبالیست را به خطر می اندازد و می تواند پایان ورزش حرفه ای اش را رقم بزند، تقصیر را متوجه کادر فنی می کند چرا که مربیان باید تدابیر لازم جهت حفظ سلامت فوتبالیست ها در تمرین را لحاظ قرار دهند.

بعد از مصدومیت ستاره خارجی استقلال، علی خطیر در جلسه ای با کوین یامگا از او خواست در استقلال بماند و تضمین داد باشگاه تمام حق و حقوق فصل ۱۴۰۲/۰۳ را به او پرداخت می کند. همچنین مدیرعامل وقت استقلال به یامگا قول داد اگر توانایی بازی کردن تا فصل آینده را پیدا کند، باشگاه قراردادی جدید با او به امضا می رساند تا استقلال را همراهی کند. خطیر همچنین به یامگا این وعده را داد که حتی اگر او فصل آینده باز امکان بازی نداشت، قرارداد دیگری با او به امضا می رساند تا از باشگاه حقوق دریافت کند چرا که رها کردن بازیکن در آن شرایط و آن هم وقتی در تمرینات تیم آسیب دیده از نظر اخلاقی درست نیست.

همین صحبت ها باعث شد تا کوین یامگا به فکر شکایت از استقلال نیافتد و به باشگاه اعتماد کند. حال اما باشگاه استقلال نامه ای به وکیل یامگا فرستاده که این بازیکن را بسیار عصبانی کرده است.

تهدید زیرپوستی استقلال!

سالواتوره چیواله، در نامه ای به باشگاه استقلال درخواست می کند که حق و حقوق موکلش یعنی کوین یامگا به این بازیکن پرداخت شود. در پاسخ باشگاه با ارسال نامه ای که به امضای فرشید سمیعی رسیده از وکیل یامگا می خواهد صبر کند تا پس از پایان فصل ۱۴۰۲/۰۳ و بعد از تکمیل شدن روند انتقال مالکیت باشگاه حق و حقوق این بازیکن پرداخت شود. یامگا بار دیگر حسن نیت نشان می دهد و صبر می کند اما بعد از پایان فصل و ارسال یک نوتیس دیگر به باشگاه از سوی سالواتوره چیواله، فرشید سمیعی پاسخی می دهد که به شدت یامگا را عصبانی می کند.

باشگاه استقلال در این نامه به صورت غیر مستقیم برای یامگا پالس می فرستد که با توجه به غیبتت، می توانیم تو را جریمه و مبالغ جریمه را از قراردادت کسر کنیم. همین نامه عصبانیت شدید یامگا را در پی داشته و شنیدیم وکیل او، سالواتوره چیواله پس از این پاسخ فرشید سمیعی قصد دارد از باشگاه استقلال شکایت کند.

صرفنظر از مسائل حقوقی که در صورت شکایت یامگا می تواند گریبانگیر باشگاه استقلال شود، از نظر اخلاقی چنین رفتاری با بازیکنی که سلامتش در تمرینات تیم به خطر افتاده، اصلا درست نیست. مگر یامگا تمارض کرده یا بدون اجازه به تعطیلات رفته که به خاطر غیبت جریمه شود؟ این بازیکن به قدری حرفه ای است که همزمان با درمان، در روزهایی که بیمارستان نمی رفت با حضور در محل تمرین باشگاه، برای حفظ آمادگی تمریناتش را انجام می داد.

با تمام این تفاسیر، یامگا حتی اگر همین حالا از باشگاه استقلال شکایت کند می تواند علاوه بر مطالبات سال گذشته، خسارت هم از باشگاه بگیرد. برای باشگاه استقلال رفتار اخلاقی و عقلانی این است که دل بازیکنش را به دست آورد و او را از حق و حقوقش محروم نکند.

ماجرای یامگا با پادووانی تفاوت دارد

مساله یامگا حتی با پادووانی هم متفاوت است. اتفاقی که برای پادووانی رخ داد حین جریان بازی بود اما یامگا در تمرینات به این شکل آسیب دید. چنین رفتاری با بازیکن آسیب دیده در تمرین در شان باشگاه استقلال نیست و می تواند در سطح جهانی بازتاب منفی برای باشگاه داشته باشد، باشگاهی که پول های بی حساب و کتاب به بازیکنان نیمکت نشین و خارجی های گمنام می پردازد، می تواند حق و حقوق کوین یامگا را نیز به صورت کامل پرداخت کند تا وکیل این بازیکن که اتفاقا وکیل مجربی هم هست و سابقه روشنی در محکوم کردن باشگاه ها دارد، پرونده را به مراجع قضایی فیفا نکشاند. کوین یامگا در تمرین استقلال آسیب دیده و اخلاق حکم می کند باشگاه استقلال تا زمان سلامتی این بازیکن و بازگشت او به میادین، یامگا را تحت پوشش قرارداد داشته باشد. این همان وعده ای است که علی خطیر سال گذشته به ستاره خارجی استقلال داد اما مدیران فعلی باشگاه بدون توجه به قول و قرارهای قبلی، حالا به گونه ای با چیواله نامه نگاری کردند که هم برای یامگا و هم برای وکیل او این ذهنیت ایجاد شده که باشگاه استقلال می خواهد به جای پرداخت کامل حق و حقوق بازیکن آسیب دیده خود، او را بابت غیبت در تمرینات و بازی ها، جریمه کند.

در ادامه سند دو پاسخ باشگاه استقلال به وکیل یامگا، سالواتوره چیواله و همینطور ترجمه این دو نامه را مشاهده می کنید.

جوابیه اول به سالواتوره چیواله، وکیل یامگا

وکیل کوین یامگا در پی شکایت از آبی ها ؛ دلخوری شدید یامگا از نامه استقلال


دلخوری شدید یامگا از نامه استقلال؛ هشدار زیر پوستی باشگاه به جریمه و کسر قرارداد! + سند اختصاصی خبرورزشی

ترجمه متن نامه:

آقای چیواله عزیز

از ارسال وکالتنامه و همینطور درک شما از شرایط حال حاضر باشگاه استقلال سپاسگزارم.
همانطور که در مکاتبات قبلی به اطلاع شما رساندم، بلافاصله پس از پایان فصل ۲۰۲۳/۲۴ و همینطور تکمیل روند انتقال مالکیت باشگاه، پرداخت ها انجام خواهد شد.

تشکر از حسن توجه شما
با احترام

باشگاه استقلال متن بالا را در پی نامه اول چیواله که خود را وکیل یامگا معرفی کرده و خواهان پرداخت باقیمانده مبلغ قرارداد این بازیکن در فصل بیست و سوم لیگ برتر شده بود به این وکیل ارسال کرد.

جوابیه دوم به سالواتوره چیواله، وکیل یامگا

وکیل کوین یامگا در پی شکایت از آبی ها ؛ دلخوری شدید یامگا از نامه استقلال


دلخوری شدید یامگا از نامه استقلال؛ هشدار زیر پوستی باشگاه به جریمه و کسر قرارداد! + سند اختصاصی خبرورزشی

ترجمه متن نامه:

آقای چیواله عزیز

با توجه به نوتیس شما در تاریخ ۴ ژوئن ۲۰۲۴، در مورد مطالبات معوق قرارداد میان باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال با بازیکن آقای کوین یامگا، می خواهم دو نکته را یادآوری کنم:
اولا با توجه به بند ۴ قرارداد مذکور، محل انجام کلیه تعهدات مالی طبق قرارداد در ساختمان مرکزی باشگاه استقلال در تهران تعیین شده است لذا بدینوسیله از موکل شما دعوت می کنیم تا در یک روز کاری برای دریافت حقوق معوقه خود به ساختمان باشگاه مراجعه کند.
ثانیا با توجه به بند ۴ قرارداد، هرگونه پرداختی به بازیکن مشمول کلیه کسورات عرفی، قانونی، قضایی و جریمه های احتمالی است.
با توجه به موارد فوق، باشگاه استقلال آمادگی کامل برای انجام تعهدات مالی خود را اعلام می‌دارد.

تشکر از حسن توجه شما
با احترام

این همان نامه ای است که باعث دلخوری یامگا و وکیل او شده است. آنها می گویند چرا باشگاه استقلال باید به جریمه های احتمالی و کسورات عرفی، قانونی و قضایی اشاره کند. کدام عرف می گوید بازیکن باید در تمرین تیم کور شود؟ کدام قانون می گوید بازیکنی که در تمرین بر اثر بی احتیاطی همبازی خود و سهل انگاری کادر فنی از ناحیه چشم آسیب دیده، باید بابت از دست دادن بازی های بعدی تیم، جریمه شود؟

کوین یامگا و وکیلش به این امید که باشگاه استقلال حق و حقوق آنها را تمام و کمال بپردازد و قرارداد فعلی را تمدید کند، تا این لحظه در قبال استقلال سکوت اختیار کرده اند اما از گوشه و کنار این خبر ناگوار به گوش می رسد که آنها قصد شکایت به مراجع بین المللی را دارند. شکایتی که از لحاظ اعتباری به استقلال آسیب می زند.

کد خبر 863476

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 10
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آبی IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    14 0
    لطفا در حق کوین ظلم نکنید تمام حق و حقوقش را پرداخت کنید و تا زمان روشن شدن درمان کاملش قرارداد جدید ببندید چون اگر غیر از این باشد درست نیست
  • امیدرهنما IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    13 1
    شان‌ و شخصیت‌ باشگاه‌ استقلال‌را لطفا‌ خدشه‌دارنکنید متانت‌ و وقار یامگا‌ ستودنی‌ است‌با‌آبروی‌ ایران‌ بازی‌ نکنید.
  • مسعود IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    10 2
    مکتب استقلال ببخشید از کدوم اعتبار صحبت مےکنید؟! پادوانے بیچارہ ھم گناھے نداشت
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    7 1
    تا وقتی مدیر و مدیریت باشگاه این پولها رو از جیب بی حساب بیت المال میدن عین خیالشان نیست. مگه قبلا نبود این شکایتها.
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    7 3
    حالا دیدید درویش درست می‌گفت .سمیعی هم ردیف نکونال و هاشمی نسبه .حیف افرادی مثل حسن روشن که استقلالی هستند
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    7 3
    از سمیعی و نکونام انتظاری بیش از این نباید داشت اونا اگر کسی هم نبود زیرآب خودشونو میزنن
  • ارتش سرخ IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    7 4
    اونوقت کیسه کشا حرف ازمکتب می زنندبازیکنوزدن ناکارکردن یکسال اونوباوعده وعیدپیچوندن حالاهم بجای پرداخت حق وحقوق دارندتهدبش میکنند اینکه کیسه درتمام طول حیاتش به خیلی ازبازیکنلن نظرعابدزاده نیکبخت نامجومطلق وووووو ظلم کرده وپرسپولیس کبیر بداداونارسیده برکسی پوشیده نیست ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️درودبرارتش سرخ آسیا
  • علی IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    7 3
    😓😓😓😓
  • کیسه IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    7 5
    مکتب کیسه همییییینه